Mijn weerfoto gaat op pad

Mijn weerfoto gaat viraal. Zo zegt men dat toch. #geertopweg

Deze morgen was ik vroeg op en wou terug eens in de Kuurnse Leiemeersen eens een zonsopgang fotograferen op het einde van de Bondgenotenlaan. De lucht was gekleurd, eigenlijk was ik al te laat rond 6u45 maar ik besloot toch vooraleer te ontbijten mijn reflex-camera eens boven te halen en in T-shirt want het was verbazend warm trok ik op pad.

De kwaliteit vond ik niet goed want ik heb nog betere wolkenformaties of nevelachtige foto’s genomen, ik keer op mijn stappen terug en ik ga de Leiemeersdreef  en ga richting Leie om daar nog wat foto’s te nemen

Ik keer terug en bemerk richting Kortrijk en de R8 bijzondere wolkenformaties , vlug opkomende wolken in alle lagen. Ik probeer de juiste belichting te vinden, ik fotografeer namelijk zonder statief en moet dus met vaste hand mijn camera houden. Ik zie af en toe bliksemschichten, ze zijn nog veraf want ik hoor bijna geen gerommel, hoewel ik mij midden de velden bevind ( De enige open plek in de regio waar je nog een km ver kan zien waarschijnlijk) Om de bliksem te fotograferen is het aartsmoeilijk, dat weten de meeste mensen wel, ik doe al geen poging meer.

 

Tussen mijn foto’s bemerk ik toch een geslaagde foto van een zonderlinge bliksemschicht, die dwars door de wolken heen nederdaalt.

Bijna onweer in Kuurne
Deze foto ging de wereld rond

 

Na nog enkele foto’s te nemen, beslis ik bij het naderend onweer toch naar huis te gaan.

Een goeie beslissing want enkele minuten later vallen grote druppels en is het onweder ook in Kuurne een feit en zijn er in een mum van tijd enkel nog donkere wolken te zien. Wie op deze hoogdag wat langer in zijn of haar bed wou liggen, was er aan voor de moeite. Gekletter en geflits was de wekker voor velen.

Na een ontbijt, plaatste ik mijn foto’s op mijn pc, en selecteerde er enkele om op facebook, instagram en twitter te plaatsen.

Ook stuurde ik de bliksemschicht door naar het nieuwsblad en #vrtweer. Al vlug kwamen op mijn foto reacties via twitter en facebook. Mijn foto ging zo de wereld (Vlaanderen) rond.

Op instagram
Op Instagram
twitter
via twitter met #vrtweer

Deze middag met Mieke gaan wandelen in het mooie Brakel rond oa de Berendries maar toevallig eens mijn gsm thuis achter gelaten. Een mens moet al eens zonder gsm kunnen. Toen we rond 18 u terug thuis kwamen bemerkte ik veel tweets en reacties op mijn foto.

De foto werd  intussen gebruikt

weerfoto2010815 bis

  • Op de website van de redactie ( toestemming werd via facebook en instagram gevraagd door de Kuurnse journaliste Benedict Coussement)

deredactie bis

Het bericht werd vandaag het meest gelezen op de redactie zodat als je vanavond de startpagina van de redactie.be opende, je mijn foto zag staan

deredactieStart

 

  • ook op de website van het Nieuwsblad werd mijn foto opgepikt op zelfs 2 pagina’s

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170815_03018390

nb01

en ook op http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170815_03018509

foto nieuwsblad

 

Ook had de burgemeester Francis Benoit intussen al gevraagd om deze foto te gebruiken voor de Gemeente Kuurne om het noodnummer 1722  te lanceren op de sociale media.

gemeente1722

 

 


Deze namiddag samen met Mieke gaan wandelen in de streek van Boembeke, Rozebeke, Berendries. Toevallig eens mijn smartphone niet mee en zo de ontelbare reacties niet kunnen volgen. Toen we vanavond terug thuis kwamen, ontdekten we dat mijn foto al door duizende mensen gezien werd via het nieuws, kranten enz.


Zo zie je maar wat een ochtendlijke wandeling in de Kuurnse Leiemeersen te weeg kan brengen. Aan de honderden reacties op facebook, smsjes, instagram te zien, viel deze foto in de smaak.

Het is zoals altijd met zo’n foto’s. Je moet er zijn op het juiste tijdstip en op de juiste plaats. Maar je moet er wel voor uit je bed komen.

Hopelijk kan ik nog lang en veel foto’s nemen van mijn geliefkoosd terrein, de leiemeersen en het vlaspark. De enige open plek in omstreken in de op 1 na dichtst bevolkte gemeente van West-Vlaanderen. Ideaal voor het nemen van zonsopgangen en mooie wolkenformaties.

IA – In Amore


P.S. : Ik ben nog altijd mijn 12.000 foto’ s ( ik heb er al 1000 verwijderd) aan het bekijken en sorteren van mijn camino, even geduld.

Ook in de ochtendkrant  van het Nieuwsblad was hij de weerfoto op woensdag 16 augustus.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.