15 mei – Quality-time

maandag 15 mei 2017 – dagverloop

6:00rustig wakker worden
7:00ontbijt in albergue
7:45op pad
7:55Alto do San Roque
9:00Shirley wijst de weg
9:20150  km video
9:45weer op pad
10:45terug break
13:00aankomst in Triacastela
14:15gaan eten op terras
16:00einde lunch
18:00aperitieven op terras
22:00Slapen met 10

De wandelweg van 15 mei 2017

Camino Frances – Day 25/30 – Liñares to Triacastela – 18 km – 680/140
wandeltijdkmhoogtemetersgemiddeld km/ualnog
3:56:3718.73304.74680.1139.9
slow

De berichten van 15 mei 2017

https://geertopweg.wordpress.com/2017/05/15/aangekomen-in-triacastela-18-km/

https://geertopweg.wordpress.com/2017/05/15/kijk-geertopweg-nog-150-km-naar-santiago-de-compostela-op-youtube/

https://geertopweg.wordpress.com/2017/05/15/stapdag-25-lanares-triacastela-18-km/

15 mei – Quality-time

Die dag maakte ik er een “quality time day” van. Slechts 19 km of op het gemak 4 uur stappen. Dit was ik niet gewoon. gewoon op een plateau wandelen en op het einde naar beneden. Dit was echt genieten en met veel rustpauzes. Dit betekent niet dat de andere dagen geen kwaliteit kenden maar door grotere afstanden te nemen, nam je minder tijd om eens gewoon te rusten en tijd te nemen.

Ik dacht ik zal wel een bed hebben. Ik nam meer dan 300 foto’s , stopte onnoemelijk veel. Heb ik dit te weinig gedaan op de camino. Ik denk het niet. Moest ik meer tijd gehad hebben, zou ik het anders gedaan hebben zoals de Amerikaan Jay die er 15 dagen meer zou over doen. Misschien wel, maar als vijftiger en nu nog, moet ik iets om handen hebben. Enkele maanden geleden kwam de vraag aan mij. Waar zit jij niet in? feestcomité , Orde van de Ezel, parochie , vormsel, Kuurne1967, BonBon, Retina, …. en het antwoord kwam, Overal maar in niet in uwen zetel.

En dat typeert me, ik kan niet stil zitten, ik ga wil altijd iets doen, iets nieuws ontdekken, stilliggen aan een zwembad, ja , als ik eerst een bergtocht achter de rug heb, maar van ’s morgens vroeg opstaan om een handdoek op een zetel te gaan leggen, nee, geef mij dan maar de ochtendgeuren en geluiden van een berglandschap vooraleer ik aan mijn ontbijtbuffet aanschuif.

Nu moest ik het doen met wat zelfgekochte pistoletjes of stokbrood en wat fruit om de dag te starten.

Die dag nam ik dus tijd , rustig ontbijten, Griet was al vertrokken, ik zou haar pas de volgende dag terug zien omdat zij verder trok.

Ik nam de alternatieve weg en nam daar tijdens een 25 tal minuten de volgende filmpjes op, geen kat passeerde. ik nam foto’s van de vogels, passanten en bloemetjes. De landschappen varieerden zodat ik genoeg beelden had voor een album.

ik had tijd over

Wat verder zette ik me op de terras van een bar en genoot van een drankje.

Om 13u arriveerde ik al in mijn albergue waar ik al mijn was kon doen en ik zelf fris gewassen om 14u ging eten op een terras. Tot 16 u zat ik aan mijn pelgrimsmenu met mijn halve fles wijn, maar ik moet zeggen, ik zat daar goed en die wijn smaakte ook zodat het een ganse fles werd.

Daarna ben ik wat gaan rusten op mijn bed, vooraleer ik ’s avonds naar de winkel trok, wat lichts at en daarna terug op dat terras iets ging drinken. En dan goed gezind kon gaan slapen.

Weinig volk onderweg, buiten Shirley, maar quality Time voor mezelf. Af en toe een dag kan dit.

Tijdens deze drukke corona periode is dit er nog niet van gekomen maar af en toe een namiddag bij goed weer gaan fietsen of rondtrekken met mijn camera kan me volledig opladen.

ik laat je nog even meegenieten van mijn quality-time van die dag.

vandaag maakte ik dit van deze selfies

IA

In Amore

(19 mei 2020)


Eén reactie

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.