Stapdag 25 Lanares -> Triacastela 18 km

Vanmorgen na een goeie nacht, zelf ontbeten om 7u met koffie uit de automaat en enkele melkbroodjes. Griet was al vertrokken en zei je haalt me wel in. Ik voelde dat het vandaag een natuurwandeling zou worden. Vogels en bloemen in een prachtig berglandschap zou mijn deel worden. Zo ook geschiede. Wanneer ik een stukje langs de baan aan het wandelen was, kwam ik Shirley zittend tegen op een splitsing, de ene weg volgt de hoger gelegen effectieve Camino, de andere de weg. Ik verkoos de autoloze. Ik was alleen en dat deed deugd. Ik nam een filmpje op en aan km paal 150 nam ik via de afstandsbediening op een Lumix app foto’s met mijn camera, gedurende die opnames zag ik niemand.

Ik kwam in een klein boerendorpje waar een oude boerin met pannenkoeken stond te zwaaien, met bloemsuiker. Neem maar een, no photo, en daarna donnativo. Geef maar wat…. Fotograferend kom ik vlug in een dorpje waar ik in een bar een cola drink en intussen wat met goeie wifi foto’s online plaats. Ik loop verder naar beneden naar Triacastela dat ik al om 13 u bereik. De eerste albergue waar ik binnenstap kan ik slapen. In een kamer van 8 met mooie badkamer. Ik douche me, doe de was en ga wat verder al de dagmenu gaan eten. Tot 16 u zit ik met heerlijk eten en wijn, de fles is bijna uit op een schaduwrijk terras. Ik bedank Shirley die passeert voor de tip. En ga nadien wat rusten in de kamer. Het is een rustdag voor het zwaardere werk morgen.

Vandaag wat fauna en flora foto’s, als het lukt want dit is zeer afhankelijk van de internetverbinding.

Al 641 km,  nog 134 km of meer

IA in Amore


Geef een reactie

