Mijn Camino Frances – GPS – GPX

geertopwegGPX

Onder het motto meten is weten, werd via de gps op mijn smartphone mijn wandeling opgenomen met de Strava App.

 

CaminoFrances dag 08 2017-04-28 405

snelheid : 10:39 per kilometer

Uiteindelijk alle geregistreerde gpx bestanden eens naast elkaar geplaatst in 2 pagina’s, voor meer info,  bezoek gerust eens die info-pagina’s.

 

My Way – My Camino Frances on Strava – GPX  

Per dag kan je de hoogteprofielen en de afstanden  zien met de link naar mijn strava profiel

 

 

 

 

 

 

 


Schedule of My Way – Camino Frances

Een tabel met alle info, afstanden, tijden, gemiddelden van mijn wandeltocht en ook linken naar de dagetappes.


Enkele cijfers onder de loep genomen.

Ik heb 820 km gewandeld om mijn doel te bereiken. De avonduitstappen en wandelingen in de steden werden daar niet bij gerekend. Officieel is de route tussen Saint-Jean-Pied-de-Port en Santiago de Compostela 780 km.


Die 40 extra km heb ik bekomen  door –

  • op mijn stappen terugkeren als ik al eens een pet verloren had
  • op zoek naar een albergue, was die compleet, op naar de volgende, enz.
  • een kerkje of kapelletjes bezoeken die niet direct op de weg lag
  • een rustig plaatsje zoeken om te picknicken
  • De alternatieve routes te nemen (meestal enkele km per dag)
  • gps  die als je stilstaat enkele meters er naast zit
  • soms vergat ik hem ook al eens te laat aan te leggen (dus kan nog meer zijn)
  • soms vergat ik hem ook al eens te laat af te leggen (dus kan nog minder zijn)
  • is uiteindelijk  785 km denk ik
Geertopweghoogteprofiel

het hoogteprofiel over gans de tocht 820 km

Enkele feiten

  • Uiteindelijk liep ik  bijna 164 uren aan een gemiddelde van 5 km/uur.
  • Ik liep 13.343 hoogtemeters .
  • Mijn gemiddelde dag-afstand  was 28.3 km.
  • De maximum tocht was 40.8 km naar Burgos waar ik 8 u en 11 minuten aan stapte.
  • Mijn snelste tocht was mijn laatste dag naar Santiago aan 5.43 km/u.
  • Mijn traagste traject (4.53 km/u) was via Cruz de Ferro naar Ponferrada in de regen en gevaarlijke afdaling.
  • De meeste hoogtemeters deed ik op mijn 2e dag over de Pyreneeën met 1136 hoogtemeters.
  • Altijd met rugzak van 12 tot 14 kg op de rug ter info.

day04

voorbeeld : van Pamplona naar Puenta la Reina via Monte el Perdon

 

Geef een reactie

