Wat als?

Wat als ?

Wat als? is een leuk tv-programma maar is ook de vraag die we ons dikwijls stellen.

Vandaag stel ik ze ook opnieuw? Toen ik op camino vertrok had ik 2 stenen mee. Eigenlijk had ik liever maar 1 steen meegedragen.

Maar Christ heeft daar enkele maanden anders over beslist.

Wat als ? als jij Christ een andere beslissing had genomen dan kon jij vandaag je vijftigste verjaardag vieren.

Toen ik op vrijdag 21 april vertrok stond er een artikel in het Nieuwsblad over mij en ook over jou Christ.

Ik heb dat artikel overal meegenomen en op alle plaatsen waar ik geslapen heb, heb ik er een stempel laten opzetten. En telkens vroegen ze waarom ik naast mijn stempelboekje ook dit krantenartikel liet afstempelen. Ik vertelde mijn verhaal en liet ze een steen van je parking zien. Meestal waren ze ontroerd. Maar dat zijn we nu ook nog.

Ik heb jouw steen enkele weken geleden achtergelaten op Cruz De Ferro samen met een eigen steen. Vandaag zullen ze misschien niet meer naast elkaar liggen, want stenen worden verlegd zoals in het lied de steen van Bram Vermeulen, jou wel gekend.

 

Maar die 2 stenen zullen  opnieuw bedolven worden door andere stenen van pelgrims die ook hun redenen hebben om daar hun steen achter te laten. Zo wordt  die hoop stenen , iedere dag groter met stenen van over gans de wereld. Dichter naar de hemel toe.

Naast Christ zijn er zoveel mensen die we missen die we liever nu bij ons zouden hebben, maar die we  door ziekte, ongeval of wat anders, hebben moeten loslaten en enkel kunnen leven met de mooie herinneringen.

Wat als ?

Je kan de klok niet terugdraaien ….

Wat als ?

Wat als mijn moeder donderdag niet in gezelschap was toen ze een beroerte kreeg en een alerte vriendin, bedankt Hilde, niet direct de hulpdiensten had verwittigd .

Momenteel is ze herstellend en aan de beterhand in het ziekenhuis en we hopen op het beste.

 

Wat als ?

Je kan deze vraag duizend keer stellen maar je kan nooit een antwoord geven.

 

IA In Amore

 

 

Een Reactie op “Wat als?

  1. Dankuwel Geert om deze diepgaande ,mooie intenties neer te schrijven,zeker nu je ook met Christine angstige momenten meemaakt.
    Dankuwel dat we samen vriend mogen zijn van Christ en zijn familie en ze proberen te steunen zeker met ons christelijk geloof.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

