Wat ben ik kwijt gespeeld ?

Maandagmiddag kwam ik thuis. Mijn buren hadden me het gemakkelijk gemaakt, met de gele camino pijlen ben ik thuis geraakt.

 

Ik ben niet verantwoordelijk voor hun daden. Maar laat ik het zo zeggen, ik hou van mijn bon-bon-buren.

Maandag en dinsdag werd nog wat aanpassen aan het terug thuis zijn. Maandagavond een glas champagne met Sint-Jacobsschelpen met mijn ouders en schoonouders die blij waren dat ik gezond en wel terug ben. Ik ben zalig in slaapgevallen in de tuin.

 

 

Dinsdagmorgen dan de fitnessdraad weer op genomen en daarna even weg en weer naar het kot van Ella voor de was op te halen. In de namiddag genoten Mieke en ik van een zonnige wandeling rond de Gavers in Harelbeke, kwestie van wat af te kicken 😉 Bij het pintje op het terras voelden we ons de jongsten van het terraspubliek, en dat was ook zo.

Vandaag woensdag werd ik voor het eerst met het Kuurns publiek geconfronteerd. Het weerzien van vele vrienden en kennissen was hartelijk. Iedereen was blij mij gezond en wel terug te zien. Mijn weerzien toverde een lach op al hun gezichten. Je straalt, was het meest gehoorde citaat vandaag. Gelukkig werd mijn blog gelezen en wist iedereen wel iets van mijn verhalen, zodat ik mijn camino van een  maand niet in 5 minuten moest vertellen. Tijdens de Herdenking van de  Leieslag in Kuurne heb ik geen actieve rol maar neem ik wel jaarlijks foto’s van dit evenement. Opvallend veel foto’s werden ook van mij genomen alsof ik een held ben. Ik voel dit zeker niet zo en zo uitzonderlijk vind ik momenteel deze prestatie niet. Zo velen hebben het me voor gedaan. En er werd niet naar omgekeken of ze deden het in stilte. Ik moet wel zeggen dat de eerste Ezel met de vrienden van het feestcomité en de orde van de Ezel smaakte.

De vraag die me ook veel gesteld werd, Wat ben jij allemaal kwijt gespeeld?

Ik zet het even op een rijtje

  • 5 kg lichaamsgewicht op 1 maand
  • mijn eigen pet , ik heb ze wel ook een paar keer verloren maar ze werd teruggebracht of ik ging ze terug halen
  • mijn zonnebril , ik kreeg een uur later al een andere zonnebril van de Leuvense Griet die op hetzelfde traject er een gevonden had
  • mijn reservebatterij van mijn camera , dat had ik waarschijnlijk nog niet verteld , daarom moest ik tijdens de dag mijn camera met mijn powerbank opladen, wegens te veel foto’s
  • mijn oordopjes ,  2 keer
  • mijn hoofdlichtje
  • mijn wandelstok, die werd op een onverklaarbare wijze verwisseld , nog steeds een raadsel voor mij.
  •  liet ik achter : mijn slippers , had ik te veel mee , liet ik in Pamplona op de dag 3  al achter tot ik bij vertrek tegengehouden werd aan de balie, ik was mijn slippers vergeten zeiden ze, ze mochten ze houden.
  • Medisch materiaal dat ik kon uitdelen aan meer hulpbehoevenden
  • O, ik was bijna vergeten te melden , in Los Arcos  ben ik mijn ID kaart en Visa kaart 2 uurtjes kwijt gespeeld, zie hier het mailtje dat ik van hen die avond ontving

Hola

Te escribo del bar restaurante Mavi de los arcos.

Has perdido una cartera con documentación y tarjetas de crédito.

Está aquí en el restaurante.

Un saludo

Enviado desde mi iPhone=

vrij vertaald door mij

Hallo,

Ik schrijf je vanuit  bar Restaurant Mavi ven Los Arcos.

Je bent een portemonneetje verloren met papieren en credit cards

Het is hier in het restaurant

Groetjes

Ik ben nooit mijn goede humeur kwijtgespeeld.

In uniform niet voor de kathedraal in Santiago maar voor de Sint-Michielskerk in Kuurne , je zie het verschil bijna niet

De E Z E L smaakte

 

Een Reactie op “Wat ben ik kwijt gespeeld ?

Geef een reactie

