Dag 31 – Santiago de Compostela

Vandaag 1 maand geleden vertrok ik uit Kuurne om ’s avonds al de eerste kilometers te stappen richting Santiago de Compostela.

Samen genieten van een wijntje op Praza da Quintana, aan de voet van de kathedraal

Souvenirs worden getoond, vlnr, Mieke, Griet (B), Claudette (CH) , Majken (DK) , Ursula (HU)

 

Samen met de Nieuw-Zeelandse Shirley uit Australië

Paternoster uit Jeruzalem van groottante in Kathedraal in Santiago de Compostela

 

Vandaag vierden we in Santiago de Compostela ons 24ste huwelijksverjaardag. Een dag zonder mijn rugzak maar met mijn vrouw, waar ik rekening mee moest houden toen ik weer mijn strak wandeltempo begon of wanneer ik zo maar eens opeens weg was foto’s gaan nemen.

Het wierookvat boven onze hoofden, de botafumeiro

Blij weerzien met mjn Zuid-Koreaanse vrienden Iris en Emily

 

Het wierookvat (100 kg)

Maar we genoten samen van weerzien van medepelgrims, alsook van de misviering om 12 u met op het einde het 100 kg wegende wierookvat dat boven onze hoofden werd geslingerd. Culinair werden we verwend met een uitgebreid ontbijtbuffet, aperitieven aan de kathedraal, ijsjes likken in de nauwe straatjes.

Even op de kermis op het reuzenrad.

en een dagmenu eten voor 12 €, dat maakt 24 € voor 24 huwelijksjaren.

De avond eindigde met een mooie zonsondergang vanuit onze hotelkamer.

Morgenochtend worden we om 4 uur gewekt want om 6u stijgt onze vlieger op om om 8u20 te landen in Zaventem.

Daarna sporen we naar Kortrijk om afgehaald te worden door Ella  en op naar Kuurne.

Een Reactie op “Dag 31 – Santiago de Compostela

Geef een reactie

