Foto’s dag 24- zondag 14.05

enkele foto’s van zondag 14 mei op weg van Villafranca del Bierzo naar Linares

De Canadezen Franceska en Marie José

Mercedes in haar Albergue Leo

3 Reacties op “Foto’s dag 24- zondag 14.05

  1. Heb ook de steen van de 100 km nog naar Santiago gefotografeerd. Galicia is prachtig, groen maar dat moet ik jou niet vertellen. De Bierzo … Vanaf de 100 km zal je nog meer ‘aktivia’ wandelaars – pas op heb niets tegen die vereniging hier in België hoor – tegenkomen met hun dagrugzakje of enkel een handtas … Ontmoedigend dat die ook hun “Compostela’ krijgen in Santiago … En wij maar stappen vanaf Saint-Jean-Pied-de-Port (eigenlijk vanaf Le Puy en Velay …)
    Alles is zo veranderd tegenover ‘mijn tijd” 2001 – 2002 – 2003. Toen vonden we doorgaans nog plaats in de refugio om 15 uur. Nu merk ik dat je je bijna al om 12 uur moet aanmelden om nog plaats te hebben. The times they changing … En toch krijg ik elke dag bij het lezen van jouw verslag weer de kriebels. Ik bekijk elke dag mijn album op de plaats waar je dan bent. Nog enkele etappes Geert en … Alvast proficiat dat je dit deed ondanks het soms slechte weer (op heel onze camino heb ik amper drie kwartier mijn poncho moeten aantrekken, wij vertrokken in short en kwamen in short naar huis – met bruine beentjes en witte voetjes weliswaar). Ik vergat steevast mijn credencial als we een museum, abdij of (betalende) kerk bezochten. Met je credencial kreeg je (krijg je nog ?) gratis toegang tot die gebouwen. Maar dan keek de persoon aan de toegang mijn witte voeten en zei : “si, peregrino…” en kon ik gratis binnen 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Geert, Ik denk dat Ge later nog dikwijls zult terugdenken aan die lastige maar heerlijke “staproute en Ontmoetingen”, juist lijk dat Ge de “Soldatentijd” niet kunt vergeten…..Voorwaarts…….mars !!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

