Song 42. Two Birds – Regina Spektor

Two Birds van Regina Spektor gebruikte ik eens bij de start van een dialooggroep van ME, marriage Encounter.  http://www.samennaarmeer.be

Enkele jaren geleden wou Mieke nog meer diepgang in onze relatie en gingen we naar Hoboken voor een weekendje ‘samen naar meer’. Het werd een intens emotioneel weekend waar we leerden brieven naar elkaar schrijven en daarover dan kort in dialoog gingen. Uit dat weekend volgde dan een brug groep waar we dit met 3 andere koppels in de huiskring deelden aan elkaar. Sedert dit jaar delen we dit een dialoog groep met koppels uit Aalbeke, Wervik en Ieper. Misschien is het daardoor dat ik ook in deze blog mijn gevoelens wil delen.

Tijdens een van de wandelingen met Iris, de Zuid-Koreaanse, kwam dit ook ter sprake, haar ouders waren ook bij ME in Zuid-Korea. Ze bleef maar tegen mij zeggen dat ik met mijn vrouw en kinderen een Lucky  Man ben, wie ben ik om dat tegen te spreken.

Two birds on a wire
One tries to fly away
And the other watches him close from that wire
He says he wants to as well
But he is a liar
I’ll believe it all
There’s nothing I won’t understand
I’ll believe it all
I won’t let go of your hand
Two birds on a wire
One says c’mon and the other says “I’m tired”
The sky is overcast and I’m sorry
One more or one less
Nobody’s worried
I’ll believe it all
There’s nothing I won’t understand
I’ll believe it all
I won’t let go of your hand
Two birds of a feather
Say that they’re always gonna stay together
But one’s never going to let go of that wire
He says that he will
But he’s just a liar
Two birds on a wire
One tries to fly away and the other
Watches him close from that wire
He says he wants to as well, but he is a liar
Two birds on a wire
One tries to fly away and the other

Geef een reactie

