Avond in El Burgo Ranero

Na het schrijven van vorig bericht ging ik 100 m verder naar het restaurant El peregrino. Voor 10 € koos ik de pelgrimsmenu met als voorgerecht Paella, met veel schaaldieren, als 2e plat Lamsbout met frieten (’t is Zondag), dessert chocolade taart, met een fles wijn en 1,5 platwater fles die ik achteraf mocht meenemen. 


Intussen gebruik makend van de uitstekende wifi om blog aan te passen, zien dat Anderlecht 2-0 aan het winnen was, wat me eigenlijk niet interesseert. Wat verder aan een tafeltje was een Nederlands gepensioneerd koppel wat ruzie aan het maken, niet wetende dat ik ze kon verstaan. Het is altijd hetzelfde met jou, ging de discussie blijkbaar in 1 richting. De man zweeg en luisterde. Mijn Koreaanse vrienden verschenen ook op het restaurant en verbleven op de Albergue Municipal schuin rechtover dit restaurant. Emily vroeg waar ik sliep en nodigde mij uit om bij hen te komen zitten, hoewel ik reeds mijn menu achter de recent opgevulde kiezen had.

Ik verkoos liever te gaan genieten van de zonsondergang. Onderweg kwam ik Jeanette tegen, ook in de Municipal, leuk zegt ze want het zijn Nederlandse vrijwilligers die deze albergue momenteel openhouden. Mijn Frank begint te vallen.


Ze had de albergue waar ik in verblijf niet gevonden. Daarom was ik eerst, Niemand vond hem en als ik dit niet aan een voorbij lopende Spanjaard had gevraagd dan was ik ook in de Municipal die intussen ook completo was gearriveerd. Op naar de lagune, een klein meertje waar de zon ideaal zat. Ook de Brit Alex was foto’s aan het nemen. Een Engelssprekende man met een Nederlands accent zegt achter mijn rug ,Nice sunset , Hé !

Je mag gerust in het Nederlands praten antwoord ik hem, Oh, een Belg. Hij Is met zijn vrouw 14 dagen hospitalero in de albergue Municipal , door een organisatie in Logrono. Het is druk zegt hij en vooral in het weekend omdat Spanjaarden in plaats van een weekendje weg, telkens enkele dagen de Camino stappen. Gisteren was de zonsondergang nog mooier, Hij wenst me buen camino en ik ga slapen om 21u45 in een reeds slapende albergue. Ik ben de laatste levende, euh wakkere pelgrim.

Een Reactie op “Avond in El Burgo Ranero

Geef een reactie

