Stapdag 16 Carrion de los Condes – Moratinos 30 km

Vanochtend fris opgestaan en de blog wat bijgewerkt. Een douche, wat ontbijten yoghurt, banaan, wat cakes . Om 7u35 ging ik op pad, al vlug zette een massa pelgrimmers zich op pad omdat er geen slaapgelegenheid is de volgende 17 km, dus bleven ze allen daar. 

Vandaag zal ik proberen wat extra km te doen om uit de massa te komen. Pogen , het is vlak dus kan het. De camera laat ik o zijn plaats zitten en de vogels die zingen heb ik al. Dus vlot het met het eerste uur 5,2km, gisteren 3. Ik raap veel voor mij gestartenop. De benen zijn voorlopig goed. ook het tweede uur haal ik dit gemiddelde en even voor 11 u haal ik de 15 km en de helft van mijn camino, ik mag mijn slaapzak omdraaien.

Aan de eerste stop na 17 km is het druk op de bar van de terras, De canadees Tim is daar, de Russische Olga, de Polen Magda en Pavel, de roemeen Marius, father Sebastiaan, en zo vele anderen. ik drink een cola en eet een appel. Bij het verlaten van dit dorp kom ik bij ‘father Sebastiaan’ zoals hij hier genoemd wordt. Eergisteren was hij een van mijn tafelgenoten.

 Monnik Sebastiaan is van de kloosterorde de Benedictijnen in Zuid-Duitsland. Rond 10 voor 12, vraagt hij mij of ik katholiek ben, wat ik positief beantwoord. Laten we het Angelus bidden zoals paus Franciscus nu ook in Rome doet. In het Engels begint hij luidop te bidden terwijl we wandelen, daarna begint hij te zingen en overal waar we langs passeren, zingt iedereen mee. Hij vertelt me dat hij de laatste week een 3 dagen rust neemt in een klooster van zijn orde. Zijn rugzak is wat zwaar en verkeerd geladen maar wanneer ik zeg dat ik sneller moet gaan om tijd te winnen, duurt het niet lang of hij heeft me weer ingehaald tijdens het nemen van foto’s. In het volgend dorp Ledigos ga ik de hoogte in om mijn sandwich te maken en zo een zicht op de passerende pelgrims en hun gedragingen gade te slaan.

Blijkbaar is na mijn lunch al iedereen op enkele achterblijvers na gepasseerd, het wordt rustig op de weg, ik kan terug foto’s van vogels nemen want met een mensenmassa lukte dit niet in de voormiddag.

Ik laat de normale eindstad Terradillos de los Templarios links liggen hoewel die rechts ligt en ga door naar het volgend dorp Moratinos. Ik begin toch mijn benen te voelen en besluit aan de eerste Albergue die er modern uit ziet te stoppen. Een juiste keuze, wat duurder maar ik krijg een kamer bij 3 Koreaanse meisjes en een blonde dame , ik slaap bovenaan.

Na even contact via whatsap met Mieke, ga ik naar beneden in de bar wat drinken vooraleer te douchen. Ook Marius, de roemeense priester is er, die eigenlijk in Oostenrijk priester is en hij stelt me voor aan de Koreaanse vrienden Emily en Iris, die onder mij slapen. Ze zijn wild enthousiast van mijn foto’s en willen direct facebook vriend worden, maar dit lukt niet omdat ik de privacy ingesteld had dat enkel vrienden van vrienden mij konden bevrienden. Dit aangepast en zij werden mijn eerste Koreaanse sympathieke fb-vrienden. Ook mijn instagram account werd gelinkt. Emily die in Korea vormselcateches geeft, werkt in een bank en wil later financial -analyst worden. Op de vraag hoe het komt dat er zoveel Koreanen op pad zijn, antwoordt ze dat er een documentaire op de Koreaanse TV was en dat het door de Katholieke kerk gepromoot wordt 

Even gaan douchen in de prachtige badkamer en daarna een wasje en deze blog aanmaken. straks hier met Marius en de Koreanen hier in dit rustig plaatsje eten, ik weet zelfs niet of je deze 15 huizen op de kaart kan vinden.

Ik, Emily, Iris, Jane, Jaan, Marius

al  400 km nog 375 km

IA In Amore

3 Reacties op “Stapdag 16 Carrion de los Condes – Moratinos 30 km

  1. Ik beleef elke dag opnieuw de camino die ik in 3 jaar deed … Wél veel veranderd sedert 2003 vind ik ; in de tijd konden wij geenszins iemand laten inschrijven in de refugios zonder vertoon van onze credencial ! Is nu ook “luxe” geworden met diegenen die bagagetransport laten doen. Wij “tjoolden” nog net als jij Geert met onze rugzak @ 12 kg … Wij stapten in juli en ik heb de indruk dat er in deze periode (april/mei) meer peregrinos zijn dan in de “warme” maanden …

    Like

  2. Blij dat het terug beter gaat. Ik vrees dat het alleen wandelen minder en minder wordt naarmate je nadert. Vele groetjes uit het grijze Melsele.

    Like

Geef een reactie

