Halfweg

Vandaag rond 11 u hoop ik al 15 km gestapt te hebben, dan heb ik al 387,5 km gewandeld en heb er nog evenveel voor de boeg. 

Even stilstaan zal er voor mij niet in zitten, daarom nu al even een stand van zaken opmaken.

Het weer is formidabel, het landschap en natuur is formidabel. Mijn voeten en benen zijn goed, blaarloos loop ik over deze wegen, maar ik vrees dat ik nieuwe schoenen zal mogen kopen. Mijn stappen op de straten beginnen anders te klinken. Zie hier mijn zolen:

De eerste week was vol van ontmoetingen en gebeurtenissen. Ik denk niet dat alle caminos zo intens zullen zijn zoals mijn eerste, maar van anderen hoor je ook veel gelijkaardige verhalen. De tweede week was meer op mijn eentje wat ik wel nodig had. Ik vermeed gesprekken onderweg, ’s avonds in de albergues begin je overal mensen te kennen met wie je samen op pad bent. Niemand spreekt over Santiago, maar waar je morgen naar toegaat. Meer en meer besef ik dat naar Santiago de Compostela gaan, het als Emmaüsganger God ontmoeten is via de mensen. Dit staat dan in schril contrast met de rijkdom die getoond wordt in alle kerken. In Burgos moest ik me toch even zetten, bij het besef dat dit geld beter besteed kon worden dan aan al die pracht die waarschijnlijk veel mensenlevens gekost heeft. Het instituut Kerk met het Vaticaan aan het hoofd, zal dit nooit kunnen herstellen. Dat het spirituele en godsdienstige aspect in deze 2 weken me zou treffen had ik dus niet verwacht. Gisteren heb ik ook een eerste keer kennis gemaakt met mijn fysieke limieten. Gezondheid bepaalt je leven en je geluk. Vandaag hoop ik na een goede nachtrust en wat meer te eten er weer door te geraken. Voor velen die ziek zijn, volstaat het niet met een nachtje doorslapen. Weet dat ik af en toe een kaarsje brand en jullie en jullie lasten meeneem op mijn tocht.

 Als overzicht een fotoreportage, tot later!

5 Reacties op “Halfweg

  1. We zijn trots op jou Geert! Je doet dat super! Hopelijk heb je geen blaren van nieuwe schoenen… twee of drie paar schoenen inlopen thuis,weer iets dat ik nu weet moest mijn canimo een feit worden. Moet ze dan wel meesleuren… 🤔😅
    Geniet van je tweede deel, goed eten en je mag gerust snoepen want je staat idd heel scherp… 😉

    Like

  2. Dag Geert,
    We hadden het vernomen dat je deze tocht zou maken. Het is waarschijnlijk onwaarschijnlijk waar je allemaal beleeft! We wensen je super goede moed om verder te stappen aan deze boeiende ervaring! Verzorg je goed, zodat je in goede gezondheid deze tocht kunt verder zetten, want door is uiteraard prioriteit nummer 1. De rest volgt… We blijven jou volgen! Vele grtjs vanuit Ruiselede. Veerle Declercq en familie!

    Liked by 1 persoon

  3. YES, aan den helft.
    Nu nieuwe schoenen, nieuwe pet, nieuwe oordopjes en vooral veel fleswater drinken.
    Wij met ons koppige ezelstrekjes duwen je de tweede helft in.
    Geniet vooral, wij zijn blij met jouw dagelijkse ervaringen.
    I.A.
    Van de ganse Orde van de Ezel

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

