De nacht van 4 mei

Niet voor gevoelige ontbijters.

Gisteren tijdens het avondeten begon het al in mijn buik te broebelen. Een eerste toilet bezoek liet een slappe brei achter. Mijn maag leek verlost. Toen ik als een van de laatste naar de slaapplaats trok rond 21u45 was het al donker in de omgebouwde schuur met wel 12 stapelbedden en nog eens 6 bedden op een zolder boven mij. De Poolse Magda en haar vriend hadden hun bedden nog niet klaargemaakt en ik stelde voor de TL lamp boven mijn bed aan te leggen. Het was immers nog geen 22 uur. Ze waren blij. Dan gaan slapen maar een uur later was de druk in mijn buik terug en een tocht in het donker (is dat geen eurovisie song liedje voor kids) naar het toilet was om 23u een vereiste. Klauteren van een stapelbed zonder trap en met balken van de zolder een 50 cm boven je hoofd is geen sinecure zonder geluid. Ik baan me een weg tussen rugzakken naar de bad en toilet ruimte. Blijkbaar heb ik niet alleen last van mijn darmen. 1 toiletdeur van de 2 is gesloten. Gezeten spat het vochtig omgezet voedsel de wc pot binnen. Dit gaat een tiental minuten met pauzes verder.

Terug naar bed met oordopjes in want de Camino dat is synoniem met snurkende pelgrims. Ik kan slapen tot ik rond 2u een zelfde tafereel herhaal. Ik drink daarna water en probeer te achterhalen wat de oorzaak is van deze nachtelijke toilet bezoeken. Om 5u wakker door de eerste pelgrims die met lampjes op hun hoofd zich klaar maken om te vertrekken. Ik sla het vanop mijn bed gade. Vergeefs zoekt een buurman naar iets, 3 4 maal keert hij terug en zuchtend vertrekt hij. ik ben dus niet de enige die iets kwijt speelt.  het enige wat ik momenteel kwijt speelt is vocht maar niet via zweten. Het is 6 u 15 en nog altijd wordt er met lichtjes hopeloos gezocht. Ik wacht tot we nog met een 4 tal zijn in de kamer, ik vind oordopjes die achter gelaten zijn.

Zien hoe we deze dag doorspartelen, vooral veel drinken om mijn vochtverlies te minimaliseren en mijn darmen houden zich rustig. Smakelijk.

3 Reacties op “De nacht van 4 mei

  1. Ach Geert, hoe jammer, hoe lastig en hoe spijtig moet dat zijn. Ik zou die last van u willen overnemen !! Wees voorzichtig, niets forceren, of je kan volledig uitgeput raken. Heb je geen medicatie bij u? In ieder geval, hoe moeilijk dit kan zijn, wij zijn met gebed en gedachten bij u en uw waarschijnlijk ongerust gezinnetje. Veel moed en sterkte Geert !!

    Like

  2. Lekker biertje op terras….?? Ook dit hoort zeker bij uw onderneming, sterkte hou er de moed in, niet alles is kwalitatief ezelsbier!!
    Groeten,
    Eric & Christine

    Like

Geef een reactie

