Song 14. Conrad – Ben Howard

Conrad  van Ben Howard is een song waarvan ik eigenlijk niet weet waar het over gaat.

Je hebt zo van die songs dat je ze graag hoort en totaal de tekst niet kent of de betekenis ervan. En dat is soms voor mij niet zo belangrijk. De tekst is zo poëtisch dat het wel goed zal zijn.

Maar later ga je toch eens de tekst gaan bekijken en gaan opzoeken wat ‘the Tale of Conrad’ is, je kan dit kort-verhaal  hier downloaden.

Om dit lied beter te begrijpen moet je dus eerst dit boek lezen. Ik heb het als e-book mee, misschien zal ik het lezen, als ik tijd heb

Maar ik hou van deze sound die ik via Radio 1  leerde ik  kennen. Na het horen blijf je dit lied door neuriën. Droom mee en neurie mee.

Climb out
Out to where you see
The curl of the world,

We’re alone
Just like you said
Cold cold world,

Life lasts
Only one thing left to roll
Last year to learn,

You were the boat that bridged
In the tale of Conrad
We will never be the change
To the weather and the sea and you knew that,

You were the boat that bridged
In the tale of Conrad
Oh I loved you with the good
And the careless of me
But it all goes back,

Oh climb out
Out enough to see
The curl of the world,

Oh we’re alone
Just like you said
Last year to learn,

You were the boat that bridged
In the tale of Conrad
We will never be the change
To the weather and the sea and you knew that,

You were the boat that bridged
In the tale of Conrad
Oh I loved you with the good
And the careless of me
But it all goes back,

You were the boat that bridged
In the tale of Conrad
We will never be the change
To the weather and the sea and you knew that,

You were the boat that bridged
In the tale of Conrad
Oh I loved you with the good
And the careless of me
But it all goes back,

Geef een reactie

