Song 11. Don’t You (Forget About Me) – Simple Minds

Don’t You van de Simple Minds is een van mijn lievelingsnummers.

En het heeft veel verhalen. In het zesde jaar in het Sint-Amandscollege Noord mochten de vijfde jaars en zesde jaars tijdens de paasvakantie op reis.
Bestemming : Rome en Sicilië, een prachtige bestemming met de trein naar Rome, 1 dag bezoeken, doorrijden naar de dikke teen van Italië en vervolgens, rondreis in Sicilië en dan zelfde weg terug.  Ik was de enige van mijn klas 6 Lwi, maar met het gezelschap van vrienden en familie. Mijn nonkel Noël en tante Annemie waren mee als reisbegeleiders en Steven, zoon van en neef was ook mee. Een prachtige reis in blakende zon.

Waarom is dit lied van april 1985 ?  In Sicilië had de Siciliaans buschauffeur  2 cassettes met Italiaanse muziek van het San Remo festival. Dus volare en Amore gans de tijd. Maar er was ook een snuggere tiener die voor zijn walkman 1 cassette van 90 minuten mee had van opnames van radio Gemini met daarop onder andere dit lied. We verkozen liever deze cassette boven de Italiaanse. Wanneer dit lied door boxen van de bus weerklonk, dan werd dit uit volle borst gezongen. En de kwisvragen die tijdens de cassette te horen waren, antwoordden we ook uit volle borst.

Je was in die tijd voor U2 of Simple Minds. Ik was een simple Minds fan. Een groot deel van mijn neven waren dat ook.
Dit nummer hoorde ik tijdens mijn voorbereidingen veelvuldig en het was soms letterlijk : Rain keeps falling, rain keeps falling
Down, down, down

Hopelijk niet te veel regen, want als ik nu vanuit de rustige Franciscane Albergue in Estella naar buiten kijk ligt het nat.

Ik had nog verschillende andere songs van hen kunnen laten horen, maar dit wil ik jullie laten meezingen…

Hey, hey, hey ,hey
Oh

Won’t you come see about me?
I’ll be alone, dancing you know it baby

Tell me your troubles and doubts
Giving me everything inside and out and
Love’s strange so real in the dark
Think of the tender things that we were working on

Slow change may pull us apart
When the light gets into your heart, baby

Don’t you forget about me
Don’t don’t don’t don’t
Don’t you forget about me

Will you stand above me?
Look my way, never love me
Rain keeps falling, rain keeps falling
Down, down, down

Will you recognize me?
Call my name or walk on by
Rain keeps falling, rain keeps falling
Down, down, down, down

Hey, hey, hey, hey
Oh

Don’t you try to pretend
It’s my feeling we’ll win in the end
I won’t harm you or touch your defenses
Vanity and security

Don’t you forget about me
I’ll be alone, dancing you know it baby
Going to take you apart
I’ll put us back together at heart, baby

Don’t you forget about me
Don’t don’t don’t don’t
Don’t you forget about me

As you walk on by
Will you call my name?
As you walk on by
Will you call my name?
When you walk away

Or will you walk away?
Will you walk on by?
Come on, call my name
Will you all my name?

I say,
La la la

Geef een reactie

