Song 09. Private Investigations – Dire Straits

Private Investigations van Dire Straits is zo’n plaat , (ja ik spreek nog van platen, dat is een 3-dimensionele vorm van een mp3 ) , die ik na het beluisteren , de naald opnieuw naar het begin van de plaat zou brengen.

Met andere woorden, als ik dit lied in mijn oortjes nu beluister, dan steek ik alle 2 de oortjes in. Want met het verkeer in België is het soms te gevaarlijk om verkeersgeluidloos te wandelen, daarom veelal maar met één oortje in mijn oor. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

Bij deze song gaat het volume dan steevast de hoogte in en in beide oren voelen ik de gitaarsnaren trillen in mijn oorhaartjes.

Ik zie me zelf deze morgen al lopen op de brug van Puenta La Reina met deze muziek in mijn oren. Kippevel.

Kato en Ella, bij deze een opdracht voor jullie, zoek de partituren en Chords op en probeer dit eens op je gitaar (Kato) en piano (Ella) te spelen!
Ik hoor het wel wanneer ik terug ben.

It’s a mystery to me
The game commences
For the usual fee
Plus expenses

Confidential information
It’s in a diary
This is my investigation
It’s not a public inquiry

I go checking out the reports
Digging up the dirt
You get to meet all sorts
In this line of work

Treachery and treason
There’s always an excuse for it
And when I find the reason
I still can’t get used to it

And what have you got at the end of the day?
What have you got to take away?
A bottle of whiskey and a new set of lies
Blinds on the window and a pain behind the eyes

Scarred for life
No compensation
Private investigations

Een Reactie op “Song 09. Private Investigations – Dire Straits

  1. Hallo Geert,

    Mooie verhalen Geert! Leuk om te lezen.

    Geniet van deze uitzonderlijke belevenis!

    Groetjes en veel succes nog tijdens je tocht.

    Groetjes

    Christa

    Like

Geef een reactie

