Song 08. Droom, Durf, Doe en Deel – Marco Borsato

Droom, Durf, Doe en Deel van Marco Borsato is ook zo’n lied die je een goed gevoel geeft.
Toen ik dit lied toegewezen kreeg tijdens de top-avond van de vormselcatechese op 18 maart laatstleden van Koen was ik blij. Ik had er zelfs nog niet aan bij stil gestaan dat dit lied ook op mij toepasbaar was. Koen, Dank u wel om dit aan mij te geven.

Mijn opdracht was  @ Geert :

We hebben voor jou de beurt Droom, Durf, Doe en Deel = een lied van Marco Borsato
Durf : durven ze met hun ogen dicht aandachtig naar een lied luisteren ?
Droom : tweede keer luisteren en dromen over later
Doe : hun droom opschrijven op een uitgeknipt blad in de vorm van een voet
Deel : hun droom delen met de anderen en dit ophangen aan een touw

Tope op pad zijn is voor mij samen met anderen luisteren naar een lied over geloven en dromen.   Marco Borsato (durven en doen) – luisteren + voetjes op weg (droom opschrijven)

@ Koen :

Hopelijk heb ik mijn opdracht goed vervuld , want ik ben momenteel bezig met mijn droom , ik durf hem te doen, en ben hem via deze blog aan het delen.  😉

Met plezier werk ik nog mee aan de vormselcatechese van de sint-Michielsparochie waar ik zelf 17 jaar catechist en enkele jaren coördinator, samen met Koen, was. Vandaag ben ik nog wat actief achter de (computer) schermen werk, zie www.vormsel.be. Ik weet hoe moeilijk het is om mensen te vinden die zich vrijwillig willen inzetten voor iets en zeker als het maar met geloof te maken heeft. Ik ben blij dat ze dit nog verder zetten en dat ik af en toe mijn klein steentje kan bijdragen. 

De beslissing om te stoppen met de vormselcatechese was één van de moeilijkste momenten van mijn leven.  dinsdag 13 mei 2014 staat in mijn geheugen gegrift en ligt eigenlijk aan de basis van deze camino. 

’s Nachts en ’s morgens had ik de beslissing om te stoppen met de vormselcatechese genomen. In de voormiddag werd in mijn bedrijf IPSO (Alliance International, Industriële wasmachines, Wevelgem) aangekondigd dat 150 van de 200 jobs gingen sneuvelen en ’s avonds ging ik voor, in de vormselwake waar ik besefte dat het de “laatste” keer was.

Maar laat dit lied over je heen komen en haal de droom van jou naar boven en durf die doen, dat wil ik met jullie delen vandaag.

Intussen was ik die bewuste zaterdag in gezelschap van de vormelingen. Op de vraag wat hun droom was kregen ik waslijst aan dromen. Ik wil een sjiek huis, ik wil een lamborgini, ik wil een Youtube hit zijn, ik wil gelukkig zijn , ik wil een hond

tot het even stil wordt bij de volgende

  • ik wil dat mijn mama en papa gelukkig worden ook al zijn ze gescheiden
  • ik wil verlost worden van mijn diabetes …
  • ik zou graag mijn moeder vinden …

en ik , ik wou gewoon naar Compostela , sta daar met mijn mond vol tanden …

 

Sluit je ogen één seconde
Zet een lach op je gezicht
Zeg bedankt tegen het leven
Voor de liefde en het licht

Doe een wens voor iemand anders
Al lijkt het nog zo klein en stil
Elke golf begint als rimpel
Maar maakt altijd een verschil

Whohoho, vier het leven om je heen
Hang de slingers op en dans met iedereen
Whoho, het leven is al veel te kort
Ja, en alleen is maar alleen
Dus droom, durf, doe en deel met iedereen

Deel je rijkdom met een ander
Liefde nog veel meer dan goud
En wees lief voor wie je lief is
Zeg als je van iemand houdt

Geef een glimlach aan een vreemde
Knuffel iemand, elke dag
En wees dankbaar voor de dingen
Die je vandaag beleven mag

Whohoho, vier het leven om je heen
Hang de slingers op en dans met iedereen
Whoho, het leven is al veel te kort
Ja, en alleen is maar alleen
Dus droom, durf, doe en deel met iedereen

Kijk naar de golven en zie de zee
Kijk naar alle mensen om je heen
Pak maar mijn hand en ik neem je mee
Want wij samen kunnen samen meer dan één

Sluit je ogen één seconde
Zet een lach op je gezicht
Geniet maar even van het donker
’t Wordt vanzelf wel weer licht

Pak de hand van iemand naast je
Maakt niet uit of je hem kent
Iedereen is even welkom
Zolang je maar je zelf bent

Gooi je handen nu de lucht in
Vul je hart met hoop en trots
Open nu maar fier je ogen
Zie door de bomen weer het bos

Vier het leven om je heen
Hang de slingers op en dans met iedereen
Het leven is al veel te kort
Ja, en alleen is maar alleen
Dus deel je hart met iedereen
Hier om je heen
Wees niet alleen

Droom, durf, doe en deel met iedereen

Sluit je ogen maar vanavond
Met een lach op je gezicht
Wees maar dankbaar voor het leven
Zoals het hier nu voor je ligt

Geef een reactie

