De fotograferende belg en https://blog.grietvanranst.be

https://blog.grietvanranst.be/

Vandaag op de laatste kilometers voor Puente la Reine kennis gemaakt met de Leuvense Griet Van Ranst. In Obanos nam ik wat water bij de kerk, want het was zeer warm en je moest voldoende drinken.

De drinkfontein in het midden, de wandelstokken van Griet rechts vooraan. Even verder is nog een klein kerkje en wou het gaan bekijken, want iedere kerk ga ik bezoeken als die open is, ze is toe. Ik kom terug van de kerk en de vrouw die aan de kerk in de schaduw zat passeert net.

‘Where are you from’, vraag ik beleefd. ‘From Belgium’ kreeg ik als antwoord. ‘Ah, ik ook.’ Al enkele meters verder is Griet een foto met mijn toestel aan het maken, we gaan samen verder al babbelend naar Puenta La Reine. Ze heeft vandaag al over mij gehoord van een Amerikaan die sprak over een Belg die al duizend foto’s had genomen in een paar dagen. De fotograferende Belg heb ik hier blijkbaar als naam. Ze had dus Jay ontmoet die ik ook opnieuw op een terras heb ontmoet vandaag. Samen gaan we op zoek naar een Albergue, ze had met een andere pelgrim Bryan afgesproken dat indien hij eerst zou zijn, 2 plaatsen zou reserveren voor hem of haar en ook omgekeerd. Er zijn nog 2 plaatsen vrij in de eerste Albergue en ze neemt zoals afgesproken die plaatsen voor haar. Ik ga verder op zoek na af te spreken dat we vanavond samen gingen eten. Na eerst wat in het stadje rondgelopen te hebben en 3 vlamingen uit Oudenaarde tegen het lijf te lopen, die zeggen ‘Ah ben jij Geert?’ Ik word hier aangesproken zoals Mieke constant thuis wordt aangesproken. This is a crazy world.

Na enkele smsjes en mailtjes spreken, eten we samen, en praten we wat over de camino. Zij met een rugzak van 4,5 kg, ik met 10 kg meer, maar over de wondere verhalen van vandaag zal je in een ander bericht moeten lezen. In een Arnaud hauben stijl beleef ik deze Camino nu, maar dan veel echter en beter, bekijk haar blog eens, griet op weg, als je geert mistypt belandt je op haar blog 😉 slaapwel!

Geef een reactie

