Dag 03 Avond in Pamplona

Even verder gaan met gisterenavond. Nadat ik wat gerust had, trok ik op mijn sandalen de stad Pamplona. Eigenlijk stond die niet op mijn programma, maar ben toch blij dat ik die beslissing heb genomen. Smalle steegjes, gekend van de stierenlopen in de zomer. Nu liepen er op deze zonnige zomeravond veel mensen rond en niet alleen pelgrims. 

Hoewel het zomertemperaturen waren bleven de stieren weg. Op zoek naar een mooi terrasje om een pintje te drinken kwam ik op het bekende plein voor het stadhuis van Pamplona, ik had me nog maar aan een tafeltje geplaatst met een pintje bier en de man 2 tafeltjes verder riep buen camino. Ik liep met mijn schelp rond en zo was ik een herkenbare pelgrim tussen de andere toeristen. Ik vraag of ik bij hem mag komen zitten. Jay is een oudere goedlachse Amerikaan uit New York.

Hij had vandaag 5 km van Arre naar Pamplona gewandeld, dat stukje dat ik extra gedaan had. Hij verblijft in de volzette Albergue Cathedral 140 bedden. Hij is bezig met zijn 2e camino en wil rond 2 juni eindigen in Santiago, dus 2 weken later dan ik. De vorige keer in 2005 liep hij de Camino onder andere samen met acteur Martin Sheen, die in de film ‘The Way’ acteert, dus de acteur heeft om zich in te leven in zijn rol de camino eerst gelopen. De dvd van ‘The Way’ heb ik liggen bij ons thuis. Als er iemand geinterresserd is deze film te zien, contacteer Mieke. Als de buurvrouw Katrien hem al teruggebracht heeft na het weekend. Bedankt voor het bezoekje donderdagavond. Even verder met Jay, na 34 jaar huwelijk is hij nu gescheiden omdat zijn vrouw hem bedrogen had. Eigenlijk zou hij wel graag weer bij zijn vrouw zijn. We eten samen, we delen een fles rode wijn, hij een vierde en ik drie vierde maar op onze rekening is het de helft. We lachen het plein vol, het weerhalmt tussen de historische gebouwen.

Hij slaapt met een toestel ’s nachts waarbij elektriciteit nodig is, waardoor hij bij zijn vorige camino een plaats kreeg in een kerk, omdat alleen daar een stopcontact was. We namen afscheid en we zouden elkaar wel morgen op weg naar Puenta la Reine treffen.

Ik drink de fles uit op mijn gemak uit, eet nog een ijsje onderweg naar het hotel, en begin mijn blogverhaal tot ik rond mindernacht in slaap val.

Geef een reactie

