Dag 02 Avond

Samen met Sebastian, een jonge Duitser, voor de duidelijkheid, alles wat jonger lijkt dan mij is jong en alles die ouder lijkt is oud. Sebastian was me de laatste km gevolgd. Swoit, die gast met zo’n rugzak gaat snel, hij is op stap met een rugzak van 3,5 kg, ik 14 kg. Hij was vertrokken uit sjpdp. Hij is een zelfstandig it-er. Hij nam 4 weken verlof en deed al trainingen van 50 km. In de Albergue sliepen we met 4 mannen en 1 vrouw. De vrouw was de Russische vriendin Alana van Alex. Deze is in Oekraïne geboren intussen woont hij in Israël nadat zijn ouders verhuisd zijn om politieke redenen. Daar volgde hij lessen, maar heeft geen diploma omdat de examens in het Hebreeuws waren. Hij is een selfmade it-er geworden. Hij is ontslagen android programmeur en op stap met zijn vriendin voor Camino met zijn ontslagpremie. Toeval zeker. Het is niet de eerste Camino, hij deed hem vroeger al maar bepaalde stukken per bus. Nu wil hij die volledig doen. Na 1 minuut klikte het al en we deelden onze wasmachine, toen ik over de Koreaanse sprak, vroeg hij lachend: ‘did you ask South?’ Ook hij heeft een vriend verloren door zelfmoord. Hij blies zich op met handgranaat…

Zonder reden

Burn Camino Sebastian, Alex en Alana 

2 Reacties op “Dag 02 Avond

  1. Hi Geert. Zo te zien gaat het je de eerste dagen goed af ! Het weer staat ook aan uw kant en zo te zien ben je al hemelaal ondergedompeld in het pelgrim-gebeuren. De kop is er af zou ik zeggen en laat alles nu maar tot jou komen en je geest en lichaam doordringen.
    Ik vind het een fantastisch gegeven dat je dit doet en deelt met anderen.
    Daarom dacht ik bij mezelf, dat is nu nog eens een verhaal waar wat kan over gezegd worden en ik heb je gegevens (blog) doorgegeven aan de VRT naar Van Gils en gasten, je kent het wel. Verschiet dus niet als je eventueel zou gecontacteerd worden door die mannen, als zij ook vinden dat dit verhaal de moeite waard is om te delen met duizende kijkers.
    Het ga je goed man! Doe zo verder. We zijn volger en fan !!

    Groetjes, Geert

    Liked by 1 persoon

  2. Dag Geert
    Ik heb de indruk dat dit een zeer rijke ervaring zal worden. Eerst en vooral een soort gevecht met uzelf, om iedere keer de uitgestippelde Km .af te haspelen! (er is moed voor nodig) Dan de kennismaking met heel wat andere mensen en nationaliteiten ! Vrienden maken enz. Voor mij is het te laat, maar geniet zoveel mogelijk van uw avontuur. Moed houden vriend , een – twee – drie ——–zeven, zo gaat het goed, zo gaat het beter, weeral een kilometer !

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

