Zalig Pasen

Beste volgers, ik wens jullie allen een Zalig Pasen.

Het Paasweekend is en was druk. Morgennamiddag staat de derde Koning Ezelwandeling van de Orde van de Ezel op het programma, waar ik in de werkgroep zit. Hoe kan het anders als wandelaar, maar zal ik op het parcours in Sint-Katrien fietsen in plaats van wandelen. Jij bent welkom vanaf 13u30 tot 14.45 in ’t Senter voor een wandeling van 5.8 of 7,3 km. Dat is voor morgen.

Vandaag blijken de klokken van Rome, ook hier eieren gedropt te hebben in ons gazon. Deze week zullen er dan waarschijnlijk weer bij de maaibeurt wat chocolade-eieren in de opvangbak zitten. Traditiegetrouw op bezoek bij familie met een wandeling van 20 km er tussen in, Kuurne en Roeselare zijn geen buurgemeenten.

Gisterennamiddag trok ik na een fotosessie van de krant met het laatste nieuws mijn regenkledij aan want het regende voor mijn langste tocht die ik ooit gewandeld heb, 30 km met lange eindeloze stukken richting Moen op het wandel- en jaagpad en langs de andere kant van de vaart terug. Met een rugzak met bijna alles in voor de camino van om en bij de 14 kg , kon ik een strak tempo van 6 km/u aanhouden, het fototoestel kwam maar sporadisch uit, dat scheelt ook in tijd. tempo

Normaal zal ik zo snel niet gaan, ik hou rekening met een staptempo van 4 km/u in Spanje. Maar ik moest thuis zijn ’s avonds voor het optreden van Ella in theater Antigone om 19u. De zon was intussen komen piepen en om 18u15 was ik thuis. Eten, Douchen en met de rugzak naar Kortrijk ( met de auto). De paasfoor maakte dat ik mijn wagen op 5 minuten van de Overleiestraat moest parkeren , ik was beter te voet geweest. Ik was er om 19u maar blijkbaar de acteurs niet. Pas om 19u20 startte het toonmoment (halfuur durend) van Ella die vorige week 4 avonden met de jongerenacteurs tot 23 jaar dit moment hadden voorbereid. Te laat voor mij om te blijven, Sorry Ella, om 20 u startte immers de paaswake in de Sint-Michielskerk in Kuurne. Mieke kon wegens avonddienst in AZ Groeninge, Kennedylaan, niet aanwezig op al deze activiteiten op Stille Zaterdag.

 

In deze paaswake met de vormelingen van Kuurne, werd aansluitend in het 2e gedeelte , het verhaal van de uittocht, de pelgrimszegen uitgesproken door pastoor EH Luc Callewaert. Voor mij toch een emotioneel moment maar mooi dat het op die manier kon plaatsvinden in de kerk waar ik 18 jaar als catechist werkzaam was en nu nog af en toe actief ben. Blij ook veel dierbare mensen te zien die jou goede moed en steun betuigen.

DSC_0390

God, we bidden Je,
behoed Geert die zich binnenkort
op weg begeeft naar Compostela.
Wees zijn begeleider en leidsman.
Wees krocht bij vermoeidheid,
beschutting bij gevaar.
Wees schaduw in de schroeiende hitte,
licht in donkerte en duisternis.
Word zijn troost wanneer pijn en verdriet
al eens naar boven komen.
Word bron van vertrouwen, wanneer angst hem overvalt.
Wees vuur en verlangen:
dat hij de weg ten einde mag gaan
en ongedeerd zijn doel bereiken.
Zegen ook zijn geliefden die thuis achterblijven
en hem met liefde zullen volgen.

Heer, zegen Geert
en blijf hem nabij langs de weg
opdat hij tenslotte behouden weer thuis mag komen.

Geert, God zegene en beware u (+)
gans de weg en geve u een behouden thuiskomst.

 

Op het mooi kaartje, dat ik zal koesteren en even zal bovenhalen wanneer het wat moeilijker gaat en aan dit moment kan terugdenken.

 

Op pelgrimstocht gaan
is loslaten allerhande dingen
maar ook je zekerheden:
je leert vertrouwen.

Op pelgrimstocht gaan is achterlaten
je vertrouwde omgeving
maar ook een stuk verleden:
je trekt de toekomst tegemoet.

Op pelgrimstocht gaan is toelaten
nieuwe ervaringen en nieuwe mensen
maar vooral ook: nieuwe levenszin.

JE HOOPT TE VINDEN!


 

Dank aan

  • de mensen die mij gevraagd heb hun intenties mee te nemen, ik zal hen niet teleurstellen
  • de mensen die voor mij zullen bidden
  • het Kuurns Gemengd koor onder leiding van Nele Valcke, met schoonmoeder Trees
  • de catechisten en proficiat voor het werk dat ze blijven verzetten
  • de fotografen Hans en André (bedankt voor het filmpje van de zegen)
  • de pelgrimmers die ik gezien heb  André, Patrick (Wevelgem), Edgar en vrouw , hopelijk niemand vergeten
  • de familie
  • de buren
  • de vrienden
  • De diakens ksaf, Achiel, Filiep
  • Priester Luc die mij goed gezegend heeft, gelukkig is mijn vest waterafstotend.

 

Aan allen een Zalige  Pasen

 

Een Reactie op “Zalig Pasen

  1. Wij, de Orde van de Ezel, zijn nu reeds “preus” op onze Member Geert, koppigaard, oortjes vooruit, nimmer zagend en klagend. Wij zullen hem op de voet ofte “ezelshoef” volgen. En wij raden het elkeen aan om het samen met ons te doen.
    IA. in amore

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

