De langste wandeling

Na de bewogen vrijdag, zaterdag wat kunnen recupereren. De statistieken van mijn blog gingen sedert gisteren de hoogte in met meer dan 400 unieke bezoekers en  meer dan 2200 pageviews . En ook veel positieve en bemoedigend commentaren op deze blog en facebook .

Tijd vandaag om opnieuw de wandelschoenen aan te trekken met een geplande tocht van 28 km, nog nooit heb ik zo veel gewandeld in 1 dag, of het zal misschien vroeger geweest zijn op onze intersoc vakanties in de bergen.

Mieke moest dit weekend 2 x vroeg werken, zodat ik vanmorgen rond 7u16 vertrok. De zon was zo blij dat ze ook opstond op dit zelfde tijdstip. Frisjes, windstil , vertrok ik met de gepakte rugzak op pad voor een wandeling van 28 km , door stad Kortrijk, Marionetten, Bellegem, Zwevegem, Stasegem, Kuurne, met een tussenstop voorzien in Zwevegem bij  oud-collega Diederik na 10.00 u, zo hadden we afgesproken. Een gelijkaardige wandeling had ik enkele maanden geleden op 5 februari in de gietende regen gelopen zie bericht  “26 km” en toen was Diederik niet thuis. Daarom dit keer afgesproken.

Genietend van de zonsopgang langs de vlakke Leie en het verlaten stadscentrum op zondagmorgen merkte ik al vlug dat ik het eerste uur niet veel kilometers gelopen heb omwille van foto’s nemen, via de fietsstraat wolvendreef bereikte ik eerst nieuwe werkplaats van Mieke  en de Libelle in de marionetten,   hier onder enkele foto resultaten.

 

Dan verder door langs de voetwegen , naar Bellegem. Intussen was het zalig weer zodat ik in een bushoekje mijn jasje uittrok, mijn broekspijpen afritste en mijn pet en zonnebril bovenhaalde.  Zalig genieten met intussen op Radio 1 , de ochtend met de Kuurnse Steffi Merlevede van uit Antwerpen ter gelegenheid van de start van de Ronde Van Vlaanderen. Toen de ronde gestart was, kwam ik bij Diederik aan. Bij een koffie en een koekje werd het relaas van de laatste maanden en weken bij Alliance, waar Diederik tot  vorig jaar ook gewerkt had, uit de doeken gedaan. Vol ongeloof en verwondering  was het intussen een uur later geworden.  Rond 12 zette ik na 18 km en nog 10 voor de boeg mijn wandeling in de zon verder,via Evolis, Stasegem, naar den Hert , om  op boogscheut van ons huis aan de R8 te komen. Ik kon de Leie overzwemmen maar verkoos toch nog 5 km om te lopen. Om 14 u arriveren met 28 km op de teller,

  • 28,3km             4:56:02        Beweegtijd          10:26/km.  Verstreken tijd  6:45:16
  • Dus veel stilgestaan , bijna 2 uur van de 7 uur , uurtje bij ex-collega

Dat zal zowat de dagelijkse wandeling zijn tijdens mijn camino. Fysiek voel ik totaal niets aan de spieren. Enkel 1 blaar aan een teen waar ik het niet verwacht had, de volgende keer ook die teen intapen. Missie geslaagd van de langste training , Met zo’n weer 😉

Eten, afwassen en intussen was Mieke terug, Maar ik plofte me in de zetel om  de Ronde van Vlaanderen te bekijken. Gilbert trok net eens door op de oude kwaremont, de winnaar was gekend.

Foto’s deel 2

 

2 Reacties op “De langste wandeling

Geef een reactie

