Panasonic Lumix DMC-TZ80

lumix01.jpg

Heel wat mensen kennen mij met een Canon EOS 700D reflexcamera in mijn handen of rond mijn nek. Met de Sigma zoomlens erbij is dat toch enkele kilo’s te veel om mee te nemen op tocht. Dus begon de zoektocht naar een compact , kwaliteitsvol cameraatje.

Mijn keuze viel uiteindelijk op de Panasonic Lumix DMC-TZ80. Hier volgt wat technische info voor de kenners en voor zij die het niet kennen ook .

De Panasonic Lumix TZ80 is een allround camera die een prima alternatief vormt voor een smartphone en zelfs voor een grote camera, voor wie niet wil sjouwen tijdens een vakantie. De TZ80 biedt, net als zijn voorgangers, een fraai zoombereik van 24-720mm equivalent, wat neerkomt op 30x optische zoom. Hij laat zich prettig bedienen en bevat een flink aantal features, waaronder raw-ondersteuning, een ingebouwde evf en een aanraakgevoelig scherm. Ook kan hij filmen in 4k-resolutie en kun je via de 4k-fotomodus een burst halen van 30fps

Tot zover een kleine review, Voor mij wat aanpassen maar omdat er nog al wat functies zijn die ik totaal nog niet ken, het zal de volgende weken nog wat bestuderen worden van deze camera.

Gisteren toch al een eerste keer meegenomen op pad in een 14-km wandeling met rugzak rond de Leie, tot Bissegem heen en langs de andere kant terug, dus wat stadsfoto’s en ’s namiddags samen met Mieke een 10-km wandeling met de knooppunten in de mooie nabije Gasthuisbossen in Ieper.

De eerste resultaten zijn hieronder te vinden, wordt vervolgd.

Geef een reactie

