Ezel in wijzerzin

Het weer op zaterdagmiddag viel niet mee, het viel eigenlijk in het water. Maar toch moet ik van alle tijd die ik heb gebruik maken om de nodige trainingskilometers in de benen te hebben. Opnieuw mijn ezelswandeling gewandeld, maar nu in de andere richting. Twee weken geleden had ik die gelopen in stralend lenteweer.

Als je wandeling in een tegenrichting loopt, dan heb je weer een andere wandeling. Omdat de blik van alles langs de andere kant is. Wat links was, is nu rechts. Af en toe moet je in het leven eens de andere kant opgaan. Te veel naar de zon kijken is niet goed, je wordt dan verblind. Eens met de zon meekijken , levert soms mooiere beelden op. Maar van zon is nu geen sprake. De regen komt niet met ketels uit de hemel maar toch ben ik met regenjas en paraplu vertrokken. 22 km voor de boeg.

img_20170304_140929

nieuw pad

Het drukke zaterdagmiddag verkeer , ik moet langs R8, belet me niet om via het nieuwe bedrijfsterrein in Kuurne-Heule, (wat zal dat hier mooi worden) terug de ezelsmuil te maken. Speciaal voor mij hebben ze in deze 2 weken , al een nieuw pad gelegd

In deze richting is deze ezelskop ook met de fiets te doen, mits enkele korte verlengingen ( Kuurne Brug)

Het tempo in de regen  verdapperde zodat ik ook mijn paraplu moest bovenhalen.

Ik verliet Kuurne en hield wat later halt op mijn brugje waar ik 2 weken geleden in de zon kon rusten.

Ik begon aan de ezelsoren in Hulste en Bavikhove.

In Bavikhove kon ik opnieuw rusten met nog 5-6 km voor de boeg, even wat eten en drinken. Wat moet ik leren. Ik zou altijd doorstappen maar ik leer hier al op tijd en stond op vaste tijdstippen te drinken. Zoals ik dit bij het fietsen deed om de 10 km , doe ik dit nu om het halfuur (3 km). Het laatste uurtje door Harelbeke waar een koers voor img_20170304_171133junioren plaats vond. Door de werken van de nieuwe sluis, je mag er eigenlijk niet door , en het is er echt smerig, maar we laten ons door niets hinderen. Zelfs niet door verloren gereden 4 gesluierde Franse vrouwen met hun peugeotje langs het jaagpad. Ze zullen verdwaald geweest zijn en ze reden niet zo rap. img_20170304_173049

Op tijd thuis , een warme douche en eten en dan Kato gaan halen.

Conclusie : goeie natte training, geen pijn, geen blaren,  je voelt het wel hoor, ’s avonds val ik direct in slaap.

https://www.strava.com/activities/887478053/embed/3769f47d2feedc54feaf5cc9accbe2714a3e4adc

https://www.strava.com/activities/887478053

Vanmiddag staat een specialleke op het programma

Geef een reactie

