k-b-k te voet

img_20170225_122129Op de dag van KBK Cyclo, Kuurne-Brussel-Kuurne voor wielertoeristen, had ik een 2e wandeling met de rugzak gepland. In de voormiddag van 10u30 tot 13u15 was ik aanwezig als member van de Orde van de Ezel om de mannen van Odorney, organisatoren van KBK Cyclo, de bar mee te bemannen. Als blijk van waardering dat er EZEL geschonken wordt op zo’n evenement, Kuurnse verenigingen moeten elkaar helpen met mankracht. Het was een drukke shift, de Kwaremont tap kraan heeft niet dicht gestaan en ook de EZEL kende succes. Wat gegeten en klaarmaken om te vertrekken.

Geen Ezelsfiguur deze keer maar richting Steenbekebos en Lendelede langs landelijke wegen. Met Sporza-radio in de oortjes om het koersverslag van de Omloop te kunnen volgen. Al vlug merkte ik dat mijn benen niet zo fris waren, gevolg van een drukke week en gans de voormiddag in de bar te staan, gelukkig was het goed weer en ging het goed vooruit. Terwijl de renners bij bosjes vielen in de koers, bleef ik het pad volgen en in steenbeekbos rustte ik na 8 km een eerste keer uit op een bankje na een eerste “klim”. Eens de schoenen uitdoen, voelen of er geen blaren te voorschijn komen, een koekje eten, wat drinken en terug op pad. Je voelde niet alleen de lente, maar de krokussen en sneeuwklokjes kwamen al piepen. Een kudde schapen met verse lammeren gaf dit nog meer. Qua kledij was ik goed aangekleed, ik begin mijn weg te vinden.

Dan verder langs Sint-Eloois-winkel, de koers live volgen via Sporza-app, Lendelede, langs het Patrijzenbos, waar we ook met de Koning Ezel wandeling op Paasmaandag 17 april zullen halt houden. Ik hield hier ook even halt in een mooi prieeltje. Bijna 17 km stond op de teller. Na deze stop dan verder richting de Arrivée van Kuurne-Brussel- Kuurne, vorig jaar deed ik nog de 100 km, nu heb ik dit jaar 0 km op de koersfiets staan maar intussen wel al een 275 km gewandeld dit jaar. Je moet in het leven keuzes maken.

Al in het donker kwam ik aan na 23 km. De schade opmeten: geen blaren, wel vermoeide bovenbenen maar na een warm badje en een EZEL is dit weeral vergeten.

Tijdens het wandelen voel ik de rugzak niet, achteraf voel je wel dat je hem niet meer draagt. Missie volbracht en morgen een dag lang genieten van het VIP arrangement dat ik gewonnen heb van de Gemeente Kuurne. Dat de beste mogen winnen.

Geef een reactie

