Rugzak

De OSPREY Rugzak Atmos AG 50 die ik vrijdag gaan kopen ben, is gisteren ingedragen. Wat kilo’s en volume ingestoken met als doel het effect beter te voelen. 8 Kg stond er op de weegschaal.

Het zag er mistig uit bij het vertrek van een speciaal wandelparcours. Al langer stond op mijn programma om eens een figuur te lopen en wat doe je als Kuurnenaar, natuurlijk een ezel lopen. Een tocht door Kuurne, Harelbeke, Bavikhove, Hulste, Kuurne, Heule, Kuurne, afstand 22 km.

ezelskop Al vlug kwam de zon door de wolken door en bleek het lentezonnetje de temperatuur in de hoogte te brengen.

Te warm gekleed, in Bavikhove mocht ik al een t-shirt uittrekken, want mijn nieuw Softshell winddicht jasje deed zijn werk.

Het voelde wat vreemd aan die eerste tocht met de rugzak, vanaf nu mijn met-g-EZEL. Hij zit wel bijzonder goed, volledig op mijn heupen. Je kan er vrij goed meebewegen, je beseft nu nog niet dat ik hem draag.

Wel is het zo dat je spieren nu meer belast worden, je voelt achteraf wel wat meer vermoeide rugspieren maar vanmorgen zijn die ‘pijnen’ al verdwenen. In de fitness nog wat meer rugoefeningen de volgende maanden.

Het effect om hier met een grote rugzak te lopen is al een enorm verschil. Auto’s claxonneren, kinderen zwaaien, je wordt van kop tot teen bekeken, bekenden spreken je aan, vragen wat je plannen zijn, je doet je verhaal. Een uur extra met gevolg.

En overal hetzelfde verhaal, van respect voor je doel, ik zou het niet kunnen of ik zou dit ook eens willen doen of had dit ook graag gedaan in mijn leven tot ‘mijn nonkel’ of een kennis heeft dat ook gedaan. Blijkbaar ben ik niet alleen met die droom. Een steeds weer kerende vraag is, en ga je alleen? ja, ik  vertrek alleen maar op zo’n tocht ben je niet alleen. Maar ik vertrek niet met bekenden of familie tezamen. Een bewuste keuze, ja en nee, ik denk niet dat er vrienden of familie een maandje vrij kunnen nemen om mee op pad te gaan.

In Hulste kwam ik o.a. buren Kris en Hilde tegen die met een korte fietsvoorbereiding bezig waren voor hun trot (Kuurnenaren kennen dit wel) binnen enkele weken.

Met een zo geplande wandeling kom je al eens op plekken waar je anders niet zou gaan, zoals in Hulste, naast het vroegere Huis Maria een boerewegel met een mooi brugje waar ik onderstaand foto nam.

rust

In een zonnig weertje en ideaal temperatuurtje wandelde ik ook door het nieuwe industriepark. Binnen enkele jaren wordt dit een ook een mooi stukje natuur, nu zijn de aanplantingen bezig.

Voldaan kwam ik rond 18u met een rugzak vol nieuwe ervaringen thuis.

O ja mijn ezelwandeling kan je vinden op https://www.strava.com/activities/870950626

En het leverde me een VIP ticket op voor Kuurne-Brussel-Kuurne 🙂 via de Gemeente Kuurne, waarvoor dank.

Een kort fotoverslag

Geef een reactie

