26 km

Zaterdagnamiddag om 13.30 gestart in de regen, via de gps een tocht van 25 km uitgekozen, door centrum Kortrijk, door wijk Rodenburg, de Libelle, de Marionnetten, Bellegem, Zwevegem, Evolis, Vaart Stasegem en dit over kleine wandelwegen. Terug met mijn Meindl wandelschoenen. Mijn vorige tocht had ik met mijn versleten Merrel schoenen gelopen met als gevolg 4 blaren op verschillende plaatsen. Al vlug maakte de regen het koud aan de handen en al na 1,5 km stopte ik onder de Groeninge burg om mijn handschoenen aan te trekken. Terug op weg zag ik fietsmaatje Linda, (succes in je doel dit jaar!), in een flits passeren en tegen dat ik doorhad dat het Linda was, was ik al weer 150 m verder, enig probleem, te voet zeg je niet zomaar, ‘ik keer efkens terug’.

Tegen dat ik aan het stadbos na 7 km al goed nat was, heb ik toch beslist om mijn paraplu boven te halen Ik denk toch dat ik zo’n klein exemplaar zal meedoen, toch aangenamer wandelen.

Via ridewithGps  plan ik mijn tochten die ik dan via mijn Garmin pc-programma Base Camp overzet naar mijn Garmin Oregon 600 GPS. Zo ga ik niet over de gekende wandelwegen maar ontdek ik ‘onbegaande wegen’ ook in eigen streek. Soms moet je die onbegaande wegen letterlijk nemen.

Met mijn favo-muziek in de oren ging het stappen vlot, geen volk op pad. Het is natuurlijk aangenamer om te stappen in mooi weer maar als training en ondergaan van 5 uur in de regen te wandelen is dit nodig. De tijd passeert, je denkt over alles, over Christ De Keukelaere, jeugdvriend en kuurne1967-er , die deze week jammer genoeg zelf een einde aan zijn leven gemaakt heeft. “Waarom Christ ?” blijft constant in je hoofd spoken.

Ik was in de buurt van een ex-collega (nog 2 maand en ik heb nog enkel ex-collega’s) en contacteerde hem, maar was niet thuis, zal voor een andere keer zijn, want dit wandel parcours wil ik nog wel eens doen.

Het laatste uur was de regen verminderd en kon ik zelfs mijn kletsnatte pet en oorband wegstoppen. Om 18u10 thuiskomen en wafelgeur ruiken. Ella was aan de wafels begonnen, wat chocolade gesmolten in melk en tegen dat Mieke terugkwam van haar Yogalessen konden we van de luchtige wafels van recept Roger Van Damme  met een tas warme chocomelk genieten.

Resultaat van de wandeling: geen blaren, geen pijn, content van deze wandeling in de regen, nog nooit zover gewandeld, nog 76 dagen…

3 Reacties op “26 km

  1. Pingback: De langste wandeling | Geert op weg·

Geef een reactie

